A koncentrációs gyakorlatokhoz először is bizonyos idő és nyugalom szükséges. Szobában vagy csöndes helyen a szabadban is végezhetők, ha biztos, hogy legalább 15 percig nem zavarnak meg minket. A bevezető gyakorlatoknak az a céljuk, hogy csillapítsák aktuális feszültségeinket, olyan pillanatnyi nyugalmi állapotot hozzanak létre, amelyben egyáltalán elkezdhetünk dolgozni. Ezek egyben már koncentrációs tréningek is. A koncentrációs gyakorlatokat nem feltétlenül kell merev idő-periodicitásban csinálni, kedvező azonban, ha kétnaponta legalább egyszer sor kerül rájuk.

 

Koncentrálás egy pontra
Egy fehér papírlap közepére jól látható fekete pontot rajzolunk. A papírlapot feltűzzük az ajtóra, hogy a pont szemünk magasságában legyen. Kényelmes ülésben, kezünket a térdünkre támasztva, egyenes testtartásban, lehetőleg kevés pislogással, folyamatosan nézzük a pontot, néhány percen keresztül. A gyakorlat ideje fokozatosan növelhető. Arra kell ügyelnünk, hogy tekintetünk és figyelmünk ne kalandozzon el, és hogy csak a pontra figyeljünk, tehát próbáljuk “kiüresíteni magunkat”, elnyomni képzettársításainkat, gondolatainkat, érzelmeinket, nehogy elvonják a figyelmünket.

Ezt a koncentrációs gyakorlatot minden szellemi iskolában tanítják, valamilyen formában. A későbbi okkult gyakorlatoknak ez az alapja. Az akaratmágiában is nagyon fontos szerepet játszik.

 

 

Köszönettel: Piri Balázs

Fényes-Ég