Lenyugtatja és egy helyen tartja a tudatot. Jelentése jelenlét. Jelen lenni az itt és mostnak. Segíti a holisztikus szemlélet megértését és a mindennapjainkba történő alkalmazását. Békét teremt benned. Mindenki számára elérhető. Évezredek óta alkalmazzák.

 

2 fő típusát ismerjük:

  • Vezetett meditáció

  • Transzcendentális meditáció

 

 

Ha nem megy elsőre

Megértelek, ha azt mondod, hogy nem tudsz egyhelyben ülni sok ideig. Én sem tudtam. Ha így vagy ezzel, van egy jó hírem. Nem is kell. Mindig annyi ideig maradj meditatív állapotban, amig Neked kényelmes. Fokozatosan tudod majd emelni az időt.

Ne akarj egyszerre mindent!

Ha még kis ideig sem megy, vagy nem kényelmes, akkor kezd relaxációs gyakorlatokkal. Az mindenkinek megy és nagyon ajánlott is, egy kis ellazulás. Hallgasd meg az ingyenes anyagot!

Majd koncentrációs gyakorlatokkal folytasd! Figyelj egy általad kiválasztott tárgyat. pl. Egy szeget a falban. Az a lényeg, hogy a gondolataid ne kalandozzanak el. Persze eleinte nem baj, ha ez történik (mert ez fog), de idővel sikerül. Minden későbbi gyakorlatnak és képzésnek ez az alapja.

 

 

Mire való?

  • Összhangot teremt bennünk

  • Kapcsolatot teremt a felsőbb énünkkel

  • Beindítja a szervezet öngyógyító mechanizmusát

  • Csökkenti a stresszt

  • Segíti a nyugodt alvást

  • Segít elérni a céljaidat

  • Növeli a teljesítő képességet – kevesebb alvás is elegendő lesz

  • A jelenben tart

  • Növeli a tudatosságot

 

 

Kinek ajánlott?

  • Mindenkinek, aki szereti… (viccesen fogalma, de így igaz)

  • Ha úgy érzed összecsaptak a fejed felett a hullámok, és nincs időd semmire. Akkor van a legnagyobb szükséged, hogy leülj, adj magadnak fél órát. Átgondold a jelenlegi helyzeted és a következő lépést. Ebben segít a felsőbb énünk!

  • Ha a spirituális fejlődés a céljaid között szerepel

 

 

 

Hogyan csináljuk?

A legegyszerűbb módszer a légzés figyelése.

Nem feltétlenül kell, lótuszülés és különböző jóga testtartások.

A javaslatom, hogy ülj le egy kényelmes székre. Lehetőleg a gerinc vonala legyen egyenes (de kényelmesen). Kezek, lábak ne keresztezzék egymást. A kéz pedig a combon pihenjen.

Lényeg, hogy természetes és kényelmes legyen a testtartásod!

 

 

 

Mikor meditáljunk?

Amikor tudunk magunkra szentelni legalább 30 percet. A hagyomány szerinti legjobb időpontok:

  • reggel 6 órakor

  • délben

  • este 6 órakor

Ezek az ajánlott időpontok, de ez egyéni életviteltől is függ. Minden ember más és más, ez itt is igaz.

 

Ha igazán fejlődni szeretnénk a spirituális úton, és ezért hajlandók vagyunk tenni is, akkor naponta annyi ideig csináljuk a gyakorlatokat ahány évesek vagyunk.

Ezzel a módszerrel egy nagyon jó fejlődési ütemet tudunk elérni!

 

 

Köszönettel: Piri Balázs

Fényes-Ég

Elérhetőségek:
Mobil: +36 30 690 5893

Vagy írj nekünk itt:

Social LikeBox & Feed plugin Powered By Weblizar